Saturday, January 9, 2010

PEMUDA UMNO SIPITANG BERMAIN GIMMICK

Mudah kembang. Itu adalah perkataan sesuai apabila pemimpin pemuda UMNO Sipitang diminta menjadi sekolah SK Pekan Sipitang sebagai sekolah angkat kepada pergerakan berkenaan. Lalu dengan perasaan 'kembang' bermacam lah gimmick dilakukan dengan ikrar menjadikan pelajaran dijadikan agenda utama pergerakan berkenaan.

Setelah hampir dua tahun ' akibat kembang' disebabkan termakan puji oleh guru-guru dan guru besar SK Pekan, apakah program yang dapat mengangkat martabat kemajuan pelajaran di sekolah berkenaan? Jumlah murid yang mencapai 5A dalam UPSR tahun lalu tidak lebih daripada 5 orang. Apakah yang dapat dibanggakan?

Kalau setakat 'kembang' sebab diangkat kerana kepentingan guru-guru untuk meminta 'sponsor' kerana hendak membuat lawatan keluar negeri, apa faedah yang diperolehi oleh anak-anak kita?

Sekolah menjadi mangsa dan anak-anak menjadi korban. Itulah janji politik.......

2 comments:

  1. ha ha ha Tulisan ini benar2 saya BERSETUJU...Tidak hairan lagi Zaman sekarang ini Guru2 banyak d AJARkan BERPOLITIK, maka Murid2pun sudah tidak dapat d ajarkan dengan SEMPURNA lagi....Yg terbaik UMNO Menggariskn Ahli2nya supaya Badan pendidikan jangan d TERLIBATkan sama2 berpolitik...Biarpun Sejarah awalnya guru2 yg Ikut membentuk Kerajaan yg ada pada hari ini....

    ReplyDelete
  2. Pemuda Umno Sipitang bukan bermain GIMMICK tetapi bermain SENDIWARA....Kenapa Sdra FI tidak masuk dan menjadi Ahli Pemuda Umno Sipitang? Atau saudara KALAH d dalam PERTANDINGAN merebut AJKnya? Anda layak untuk berada d dalam AJK Umno Sipitang...Setiap Pemuda yg PENGACUT WJIB semuanya berada d dalam AJK Pemuda Umno Sipitang untuk MENGAMPU YB MP P.178 Sipitang tu....!!!

    ReplyDelete