Wednesday, April 7, 2010

TUNTUTAN TUGAS MEMBATASKAN SAYA UNTUK MENULIS

Meskipun sejak akhir-akhir ini saya amat kurang menulis dalam blog MINDA KEDAYAN, sesekali saya melihat bilangan pelawat tetap bertambah menunjukkan ada juga kalangan yang berminat dan memberi sokongan kepada blog ini.

Saya agak kesuntukan masa sejak beberapa minggu lalu disebabkan oleh tuntutan tugas yang memerlukan saya bergerak sentiasa. Namun begitu bukan bererti saya tidak prihatin terhadap permasalahan masyarakat Kedayan khususnya dan Sipitang amnya.

Dalam beberapa hari lalu terpampang beberapa 'Non Govermental Organization' yang selalu disebut NGO, didaerah Sipitang menerima bantuan kewangan daripada kerajaan yang disampaikan oleh wakil rakyat Sipitang. Mungkin jumlahnya tidaklah sebesar mana tetapi memang diperlukan oleh persatuan atau NGO ini untuk bergerak.

Dalam mengungkit bantuan sedemikian, mengapa Persatuan Kedayan Sabah tidak tersenarai dalam senarai NGO yang menerimanya? Adakah apa-apa niat terselindung sehingga persatuan ini terus diketepikan? Tetapi mungkin jika persatuan Jawa ada di Sipitang mungkin yang pertama akan menerima bantuan sedemikian!

Kepada Kedayan cuba fikir-fikirkan mengapa perkara ini berlaku?

No comments:

Post a Comment